Slemmigt tandmonster?

Satte idag och pluggade i bibblan på det lågmälda planet, vilket innebär att det ska vara tyst just i den delen av biblioteket. Vissa människor verkar inte förstå vad lågmält innebär då de antingen sitter och pratar i mobiltelefonen, stänger inte av ljudet, eller som idag satte tre tjejer och diskuterade en uppsats. Efter att ha blivit åt sagda att tysta sig och fortfarande satte och pratade så fick jag nog. Gick och sa till dem att antingen vara helt tysta eller flytta på sig. Men det som är mer irriterande är människor som sitter och blänger åt det hållet som det kommer ljud ifrån med en mycket besvärad blick. Vadå? Tror de människorna på allvar att de ska fatta att de tycker att de stör? Nej, men det är ju så mkt enklare än att säga åt någon att hålla käften...

Nu till saken. Efter 1,5 h pluggande så bestämde jag mig för att ta en brejk så jag tog upp PUNKT.SE och satte och bläddrade lite i den. Helt plötsligt håller jag nästan på att sätta äpplet i halsen. Jag läser om igen, läste jag fel? Det är såklart Alex Schulmans krönika jag läser. Rubriken lyder:


Törs man Kalla henne slemmigt tandmonster?


Det är naturligtvis Charlotte Kalla han pratar om, Sveriges nya stjärnskott i längdskidåkning. Jag fortsätter ivrigt att läsa..."jag lägger genast märket till tänderna, som sträcker sig som radhus tvärs över hennes ansikte. Vi har att göra med en tandvägg."...  jag ser sådär lagom mongo ut som man gör när man försöker hålla sig för skratt, vidare läser jag.. "Hon gapar som om hon just ska äta en lite för stor tårtbit och slem hänger som senor mellan hennes överkäke och underkäke". HERREGUD, tänker jag kan han inte skriva något tråkigt snart annars kommer jag brista ut i skratt så att vart enda bok i hela biblioteket ramlar ner från sin hyllplats!!  Vem är denna människa och varför är han så ond men på samma gång så hysteriskt rolig? Jag läser vidare och mm visst skriver han fler roliga saker till innan krönikans slut. Jag kan bara konstatera, han är min nya idol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0