Det var en gång...

Just så inleder Paulo Coelho sin bok "Elva minuter" och fortsätter ...
<<[...] prostituerad kvinna som hette Maria >>. . Ett relativt annorlunda sätt att inleda en bok på och jag fortsatte att läsa.Detta är en bok som har legat 1:a på topplistorna i 32 länder och bygger på en sann historia och handla om Maria, en ung och vacker kvinna från en bergsby i brasilien. Paulo skriver på ett kort men endå bra och spännande sätt som gör att åtminstone jag ville läsa mer. Vid o1.oo på natten va jag tvungen att lägga ner för att sova. Har inte hört talas om denna författare tidigare men han ska visst vara bra och fått många utmärkelser för sina böcker. Just denna som jag påbörjat är en roman som handlar om sex och kärlek.

Läser även en annan bok som heter "Med list och lust" skriven av Anita Jekander & Pia Brandelius. På omslaget står det "en rolig och matnyttig och kraftfull bok om att nå framgång i arbetslivet som kvinna". Även denna bok kommer med roliga och bra tips om hur du ska lyckas i arbetslivet efter varje kapitelslut.
Nä nu ska jag plugga!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0