Snor i hjärnan

Livet består helatiden av en massa måsten. Jag måste klara av mitt examensarbete annars kan jag inte ta ut min examen,jag måste söka sommarskola innan den 15 mars, jag måste gå till tandläkaren den 29 Mars annars kommer min tand att ruttna, jag måste skaffa extra jobb. jag måste börja övningsköra... aa jag tror att ni fattar, kan hålla på i evigheter.

Och ibland blir man så j-vla trött på alla måsten. I allafall jag. De senaste två dagarna har jag inte haft några måsten. Jag har inte haft några tider att passa, inga böcker att läsa, inga redovisninngar eller lektioner att gå på. Varför? Jo det ska jag berätta för er, jag har varit sjuk! Och det har varit helt...underbart! Hur konstigt det än låter. Bortsett från att det har känts som om jag har snor i hjärnan, så har jag dessa två dagar inte gjort NÅGONTING. Så himla skönt! Att sitta och slappa mitt i veckan utan att ha ångest, det kallar jag lyx.

Men nu är snoret i hjärnan borta och man är tillbaka i vardagen igen, med alla måsten och med all stress.
Jag kanske ska hoppa av skolan och bli yogainstruktör...vem vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0