chokladkladdkaka

Är sugen på att ära kladdkaka! Så himla gott. Men samtidigt så himla onyttigt...eller så är det en ursäkt för att jag inte orkar göra den. Världens enklaste recept!
Gör såhär:

1. Värm ugnen till 200°.

2. Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Smält chokladen och smör, häll över i ägg- och sockerblandningen. Tillsätt vetemjöl och bakpulver. Rör försiktigt ihop.

3. Smöra och bröa en rund bakfom ca 25 cm. Grädda i mitten av ugnen i ca 12 min.

Servera gärna tillsammans med en spegel på hallon och glass. Kakan kan med fördel göras dagen innan.

KLAAAART!

Gud va jag är uttråkad. Rastlös. Nervös.Lite små tjurig.
T är ute och festar och så sitter jag här och tycker synd om mig självoch vill äta choklad, tröstäta kanske?
Kanske dra ut och promenerar en stund för att göra plats för det onyttiga som jag kommer stoppa i mej ikväll.





image16



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0